Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

‘Doğu’nun Efes’i Dara Antik Kenti’ne ziyaretçi akını

Medeniyetler şehri Mardin’de tarihi dokusu ve kültürel yapısıyla dikkati çeken Dara Antik Kenti, Ramazan Bayramı tatili dolayısıyla ziyaretçi akınına uğradı.

Medeniyetler şehri Mardin'de tarihi

Camileri, medreseleri, kiliseleri, dar sokakları ve taşın oya gibi işlendiği evleriyle son yılların cazibe merkezi haline gelen hoşgörü kenti Mardin’e, turistlerin ilgisi her geçen gün artıyor.Bayram tatilinin 9 güne çıkarılmasının ardından ülkenin dört bir yanından çok sayıda kişi rotasını Medeniyetler şehri Mardin’e çevirdi.

22 bin yatak kapasiteli 60’ın üzerinde otelin hizmet verdiği kentte, tarihi sokak ve caddeler, Cumhuriyet Meydanı, Mardin Müzesi, Dara Antik Keti, Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı gibi çok sayıda mekanda yoğunluk yaşanıyor. Doluluğun yüzde 90’ı aştığı Mardin’de turizmciler ve esnaf, çifte bayram yapıyor.

‘10 NUMARA 5 YILDIZ BİR YER’

İstanbul’dan geldiğini söyleyen Handan Irmak, Mardin’e ilk defa geldiğini ve çok beğendiğini söyledi. Irmak, “Yıllardır çok istediğim bir şeydi. Sonunda geldik ve gördük.Gerçekten çok güzel bir yer. Tarihi yerleri, arazileri, insanların bilgisi kültürü çok şaşırdım. Aslında biliyordum Süryanileri araştırmıştım. Geldim gördüm,10 numara 5 yıldız bir yer. Mardin’i bayram tatilini geçirmek için tercih ettik ve çok beğendik, tarihi olan bir şehir. Tarihi yapısıyla ülke için bir zenginlik. Herkesin burayı görmesi lazım.” dedi.

‘ÇOK DOĞRU BİR KARAR VERMİŞİZ’

Giresun’dan gelen Sezgin Sarıgül, “Mutluyum. Çok doğru bir karar vermişiz. Kaldığımız otelde çok güzeldi. Kibar insanlar, buralar da çok güzel. Giresun’dan geliyorum. Burayı gezmemizi tavsiye ettiler. Gezdik çok güzel, herkesin gelmesini tavsiye ederim. Buraya gelip görmeleri lazımdır. Güzel bir yer. Bayram tatilini burada geçirdik. Herkese tavsiye ederim.” diye konuştu.

‘ESNAF ÇİFTE BAYRAM YAŞIYOR’

Hediyelik eşya satıcısı Siyament Aba ise hem yurt dışından hem de yurt içinden gelen turistlerin yöresel ürünlere ve lezzetlere yoğun ilgi gösterdiğini anlattı. Aba, “Burada en çok şal ve Mardin’e özgü nazar boncuğu ile kolonya tercih ediliyor. 2 gündür biz bu kadar beklemiyorduk. Daha fazla yoğunluk var bu sene, umarım turizm bu şekilde devam eder. Bütün esnafın iki gündür yüzü gülüyor. İşler çok iyi çok şükür. Esnaflar iki gündür çifte bayram yaşıyor.” dedi.

‘GÜNDE 5 BİNİN ÜZERİNDE KİŞİ ZİYARET EDİYOR’

Deyrulzafaran Manastırı rahiplerinden RabanGabriel Akkurt, günde 5 bin ile 5500 kişi arasında misafirin manastırı ziyaret ettiğini söyledi.  Akkurt, “Tabi ki Mardin’imiz güzeldir. Tarihiyle, dokusuyla, medeniyetiyle yıllardır Mardin’imiz dünyaya meydan okuyor. Türkiye’nin her tarafı güzeldir. Ama Mardin bir başka güzeldir. Herkesi bekliyoruz.” diye konuştu.